niedziela, 10 lipca 2011

Kilka słów na początek...


Witam! Jako że to mój pierwszy wpis wypada się przedstawić. Mam na imię Maciej, mieszkam w Krakowie i założyłem tego bloga w celu opisywania moich podróży stadionowych. Właściwie od zawsze interesuję się piłką nożną - jestem kibicem Wisły Kraków i jednym z moich ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu jest chodzenie na mecze. Całkiem niedawno, za pośrednictwem internetu, pierwszy raz spotkałem się z pojęciem "groundhoppingu" czyli turystyki stadionowej. Na stronach takich, jak myfootballway.com czy kartofliska.pl możecie się dowiedzieć dokładniej, co znaczy ten termin - w wielkim skrócie jest to "zaliczanie" rożnych stadionów - tych bliskich i dalekich (poprzez zaliczanie rozumie się oglądnięcie przynajmniej jednej połowy meczu na danej arenie). Niejako przy okazji można poznać nowe miejsca, ich historię, także wielu nowych ludzi. Ktoś może narzekać - po co tracić czas na objeżdżanie różnych "kartoflisk" i oglądanie bandy kopaczy uganiających się za piłką? Dla mnie jednak jest to kwintesencja tego niewątpliwie niezwykłego sportu jakim jest piłka nożna - nawet mimo miernego poziomu sportowego cała otoczka wokół meczu, kibice i zawodnicy z często większą ambicją niż nasi etatowi reprezentanci sprawiają, że każdy, nawet czwartoligowy mecz jest lokalnym świętem.
Rozpisałem się trochę, chyba pora kończyć :). Jako oficjalne otwarcie sezonu 2011-12 i mojego bloga zaplanowałem spotkanie w Raciborowicach, gdzie miejscowa Galicja podejmie Jutrzenkę Giebułtów w ramach Pucharu Starosty Krakowskiego. Już wkrótce relacja z tego wydarzenia :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz